Ekonomi

J.B. Hunt hisseleri hayal kırıklığı yaratan 2. çeyrek sonuçlarıyla düşüşe geçti

LOWELL, Ark. – J.B. Hunt Transport Services, Inc. (NASDAQ:JBHT) 2024 yılı ikinci çeyrek kazanç ve gelirlerinde düşüş bildirerek analist beklentilerini karşılayamadı.

Şirketin hisse başına kazancı (EPS) 1,32 dolar olarak gerçekleşti ve 1,50 dolarlık konsensüs tahmininin altında kaldı. Gelir de tahminlerin gerisinde kaldı ve şirket 3,03 milyar dolarlık beklentiye karşılık 2,93 milyar dolar bildirdi. Kazanç açıklamasının ardından J.B. Hunt’ın hisse senedi fiyatı %2,8 oranında düştü.

Taşımacılık devinin toplam faaliyet gelirleri bir önceki yılın ikinci çeyreğine kıyasla %7 oranında azalarak 3,13 milyar dolar olarak gerçekleşti. Yıldan yıla (YoY) yaşanan bu düşüşün başlıca nedeni Intermodal segmentinde yük başına brüt gelirin %5 düşmesi ve Entegre Kapasite Çözümlerinde %25, hem Kamyon Yükü hem de Özel Sözleşmeli Hizmetlerde %9 olmak üzere çeşitli hizmetlerdeki önemli hacim azalmaları oldu.

Çeyrek faaliyet geliri, 2023’ün ikinci çeyreğinde 270,7 milyon $ iken bu çeyrekte 205,7 milyon $’a düşerek yıllık bazda %24 azalmıştır. Bunun başlıca nedeni düşük gelir ve artan sigorta ve hasar giderleri, ekipmanla ilgili maliyetler ve personelle ilgili bazı giderlerdir. Şirketin brüt gelirinin yüzdesi olarak faaliyet geliri de, demiryolu ve kamyonla satın alınan nakliye maliyetlerindeki düşüşle kısmen dengelenerek düşüş gösterdi.

Şirketin Intermodal segmenti geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla gelirde %5, işletme gelirinde ise %31’lik bir düşüş bildirdi. Dedicated Contract Services de %4’lük bir gelir düşüşü ve %15’lik bir faaliyet geliri düşüşü ile gerileme yaşadı. Entegre Kapasite Çözümleri segmenti %21’lik bir gelir düşüşü yaşadı ve faaliyet zararını 13,3 milyon dolara çıkardı. Bununla birlikte, Son Mil Hizmetleri segmenti, geçtiğimiz yıl hayata geçirilen yeni sözleşmelerin etkisiyle %5’lik bir gelir artışı ve %33’lük bir faaliyet geliri artışıyla dayanıklılık gösterdi.

J.B. Hunt yönetimi, şirketin performansına katkıda bulunan faktörler olarak yumuşak navlun piyasasına ve bunun karayolu kamyon rekabeti üzerindeki etkisine işaret etti. Finans Kıdemli Başkan Yardımcısı Brad Delco, “Sonuçlarımız yumuşak navlun ortamının zorluklarını ve getirdiği rekabetçi baskıları yansıtıyor” dedi. “Uzun vadeli büyümeyi sağlamak için çalışanlarımıza, teknolojimize ve kapasitemize yatırım yapmaya devam ederken bu piyasa koşullarının üstesinden gelmeye odaklanmış durumdayız.”

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-nizip.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu